Slatki, slatki Leuven + Slatko, slatko darivanje

objavljeno u: putovanja, restorani | 0

Belgiju nikad nisam doživljavala kao destinaciju za odmor, za putovanje. Nit’ Belgijance nešto posebno nisam doživljavala. Pa čak ni njihovu hranu. E, pa lijepo sam pogriješila.

Gradska vijećina na Velikom trgu u  Leuvenu (Grote Markt), u rano jutro oko 7:30
Gradska vijećina na Velikom trgu u Leuvenu (Grote Markt), u rano jutro oko 7:30

Išla sam poslovno u Leuven na dva i pol dana. Uvijek kad putujem poslovno naravno da uspijem iskusiti samo sjenu od onog što bih željela, a ovaj put sam imala iznimno malo vremena jer se poklopilo da je konferencija na kojoj sam sudjelovala imala isto „radno vrijeme“ kao i dućani, muzeji i druge znamenitosti. Nisam još nigdje u Europi vidjela takvo radno vrijeme: od 10 do 18h! Spas sam pronašla u druženju s kolegama na kasnim večerama i pivi. Na kraju sam ipak uspjela i nešto malo vidjeti, i s tim “malo” ovaj me gradić uspio šarmirati!

Stari trg (Oude Markt ), Leuven

Leuven je mali grad, pravi studentski gradić, sa 100-injak tisuća stanovnika. Leuvensko (nominalno) katoličko Sveučilište je među svjetskih 100 najboljih pa ne čudi navala svih tih studenata u ovaj grad. Međutim, Leuven ima restorane i dućane s kuhinjskom opremom da ti pamet stane

Glavna gurmanska ulica Leuvena - restoran na restoranu, od najjeftinijih do najskupljih, belgijskih, talijanskih, francuskih, burgera, sushija, azijskih fusiona svih vrsta...
Glavna gurmanska ulica Leuvena – restoran na restoranu, od najjeftinijih do najskupljih, belgijskih, talijanskih, francuskih, burgera, sushija, azijskih fusiona svih vrsta…
Na ulazu u Muntstraat, bila mi je na ruti svaki dan  :)
Na ulazu u Muntstraat, bila mi je na ruti svaki dan 🙂

Mislila sam jesti samo lokalno i tradicionalno, ali se ispostavilo da ima više sushija i Talijana nego belgijskih restorana. Ipak, uspjela sam se počastiti s  večerom  u jednom belgijskom fusion restoranu  (Kokoon) – but zeca u tamnom pivu (kojeg sam zaboravila slikati jer sam umirala od gladi!), a za desert pita od jabuke sa sladoledom od speculaas keksa i karamel kremom (na slici). I time obuhvatila dvije vrlo tipične belgijske poslastice – pivo i speculaas.

Što se čuvenih vafli tiče, nisam imala baš sreće. Veselila sam se kako ću vidjeti tople vafle svih vrsta na svakom koraku, a na kraju sam pojela samo dva, s tim da su bili podgrijani, a ne friško pečeni. Ipak, i među ta dva sam izabrala da mi je vafl de Liege svakako bolji. Kraći, deblji, puniji, slađi. Pravi kolač. Vafl se radi s hrpicama šećera koje se pri pečenju tope unutar tijesta a po vrhu karameliziraju. Svaki zalogaj je greša – Kad je bal, nek je maskenbal. Ovaj drugi, de Bruxelles, je duguljast i lagan, prozračan, kao palačinka s koricom. Posipaju ga u pravilu u šećerom u prahu, i bio je ok za pojest uz kavu za doručak, ali to je to, nikakav spektakl.

Zato sam se najela kroasana i finih kruhova i peciva. Moje mjesto za doručak oba dana bio je ovaj slatki bio bistro u kojem možete zajedno sa svima dijeliti stol i pregršt slanih i slatkih friško pripremljenih namaza uz kupnju nekog od pekarskih proizvoda. Tako pozitivno i ugodno mjesto, tamo bih se mogla puniti energijom svaki dan.

IMG_2008corr IMG_2077corr IMG_2017corr

Pivo sam pila, nego kako. iako nisam neki pivopija, ovo je bilo božanstveno. Ako se slučajno nađete u Leuvenu (ne znam koje su šanse za to), odite u pivnicu „The Capital“ na Velikom trgu (Grote Markt) gdje imaju podrum s 1000 vrsta piva, ni manje ni više. Bijela, žuta, zlatna, roza, crvena, tamna, jantarna, crna, voćna, medna… izgubila sam se u izboru! Bili smo obje večeri tamo i sve što sam probala je bilo sjajno!

Grote Markt (Veliki, glavni trg), a na njemu The Capital - pivnica s 1000 vrsta piva
Grote Markt (Veliki, glavni trg), a na njemu The Capital – pivnica s 1000 vrsta piva

Međutim, ono što me kao kuhara iz hobija najviše oduševilo jesu dućani puni kuhinjskih pomagala, posuđa, aparata…takav izbor nisam vidjela nigdje do sad. I to u tako malom gradu. Ući i ostaviti cijelu plaću ili čak dvije unutra, bio bi najmanji problem. Pravi problem bio je izabrati nešto u moru tih stvari, a što ima prihvatljivu cijenu i može se lako transportirati doma. O tome što sam kupila za svoju kuhinju ćete vidjeti uskoro, a sad su na redu VAŠI POKLONI!!! Ma ispalo je totalno prigodno! Prvih 200 obožavatelja Kulinarskih razglednica, ovo putovanje, početak adventa…sve se super poklopilo! I zato vas s veseljem darujem s dva slatka paketa koji stižu iz Leuvena! Neću vam reći o čemu se točno radi jer želim da to bude pravo iznenađenje, ali ću vam otkriti da je sve vrlo tipično za Belgiju i da je jaaaako fino…

Još samo moram smisliti što biste Vi morali napraviti kako biste osvojili jedan od ovih slatkih paketa…sutra na facebooku! Stay tuned! 😉

DARIVANJE JE U TIJEKU!  Posjetite Kulinarske razglednice na facebooku, a ako nemate FB profil, komentar možete ostaviti i ovdje ispod posta!

Darivanje je završilo 5.12. a sretni dobitnici su već primili svoje poklončiće – belgijsku čokoladu i speculaas kekse. 🙂